top of page

בלוג עיצוב

טיפול בצמחי בית

צמחים בבית, מוסיפים המון קסם וצבע בכל פינה.

יש משהו פראי ונוטף סטייל בצמחים בתוך הבית הקושי הוא הטיפול בצמחים.

אז, בתור רוצחת צמחי בית סידרתית (תואר שלא רק אני מתהדרת בו ☹) ואחת שמטפחת חבורת צמחים בביתה החלטתי להבין אחת ולתמיד, איך מטפלים בהם.


הנחיות וטיפים על טיפוח צמחי הבית באדיבות, דורית וונדי - ומתכננת ומעצבת וגינות הבעלים של משתלת וונדי הוותיקה.

יש מספר כללי אצבע לטיפוח ושימור צמחי בית:


השקיה איך משקים?

חשוב להקפיד בהשקיית הצמח, שהמים יצאו מלמטה. המים צריכים לשטוף את כל האדמה ולא רק חלק ממנה. כך נדאג שהמים יגיעו לכל השורשים של הצמח וגם שהמלחים שבמים יצאו מהכלי. את המים שנשארים בתחתית (אם יש צלוחית לאיסוף הלכלוך והנוזלים), יש לסלק תוך 24 שעות, על מנת למנוע ריקבון.


מתי משקים?

את צמחי הבית מומלץ להשקות פעם בשבוע. כלל אצבע, לשים את האצבע בתוך הכלי, אם האדמה רטובה עוד לא הגיע זמן להשקות. אם היא יבשה יש להשקות. כשאתם במשתלה בדקו עם המומחים שם, מה הצמח שבחרתם אוהב.


בחירת כלי לצמח הבית:

צבעוניות - זה כל הכיף. חשוב שיהיה קונטרסט טוב בין הצמח לבין צבע וצורת העציץ שלו.

החליטו לאן העציץ מיועד על מנת שהצבעוניות שלו תתאים.

פרופורציה- מומלץ שהעציץ יהיה בגודל של 1/3 וגודל הצמח יהיה כ-2/3. אם יש עציץ שאתם אוהבים, הביאו אותו למשתלה על מנת שיתאימו את הצמח לעציץ.


אור ואוורור:

גם צמחי בית לצל מלא, אוהבים אור ואויר. הקפידו למקם אותם במקום מואר ומאוורור . אם אתם רואים שהצמח "לא מרגיש טוב", אפשר להוציא אותו למרפסת מקורה (אם יש) לכמה ימים על מנת שיתאושש. שימו לב לא למקם צמחי בית קרוב מידי לחלון דרומי, על מנת שלא יקבל "כוויה" מהשמש.


צמחי בית שאני אוהבת להשתמש בהם, אך יש עוד רבים וטובים:

צמח החמדוריאה ממשפחת הדקלים הננסיים, שרכים כגון: שערות שלומית, שרך בוסטון, סוקלנטים, שהם צמחים עם עלים מעובים ובשרניים (בתוך משפחת הסוקולנטים יש את הקקטוסים, שאני באופן אישי פחות אוהבת לראות בתוך הבית את אלו עם הקוצים), סוקולנט סנציו, סוקלנט סביון ראולי ועוד... צאו למשתלות ותרעננו את הבית (וגם את עצמכם), לקראת האביב.


שמות הצמחים בתמונות (מימין לשמאל): 1. צמח שופע: שרך כליין קיפח; 2. צמח הורס: שערות שלומית; 3. צמח מנצח: סוקולנט סנציו (או סוקולנט סביון ראולי); 4. צמח: דקל חמדוריאה (בצד שמאל אלו צמחי תבלין); 5. צמח מככב: סוקולנט סביון; 6. עוד פוזה: שערות שלומית; 7. צמח מלבלב: גפנית; 8. סוקלנט+תמונה, שילוב מקסים; 9. חבורת סוקולנטים בתוך כלי צבעוני.

רוצים לשמוע ממני יותר? הירשמו כאן וקבלו עדכונים

עדכונים בדרך...

bottom of page